V nadväznosti na novembrové stretnutie zástupcov SK8 s vedením Ministerstva dopravy a Slovenskej správy ciest (SSC) na tému údržby ciest I. triedy, sa minulý týždeň k tejto problematike uskutočnilo ďalšie rokovanie.
Po minuloročnom výraznom znížení objednávok zo strany SSC na výkony údržby ciest I.triedy, ktoré pre štát realizujú regionálne správy ciest, požadujú samosprávne kraje predvídateľnosť a konzistentný plán na rok 2025.
Suma, ktorú má SSC schválenú na rok 2025 predstavuje 40 miliónov eur. Aj z dôvodu konsolidácie verejných financií ide o rovnakú sumu ako predchádzajúci rok, v ktorom regionálne správy ciest dosiahli výraznú finančnú stratu.
Predstavitelia SSC sa zároveň vyjadrili, že prostredníctvom verejného obstarávania na údržbu ciest budú hľadať "efektívnejšie a finančnej menej náročnejšie riešenia" súkromných spoločností.
Rešpektujeme rozhodnutie ministerstva, problém však nie je vo vysokých nákladoch, ale v neefektívnych procesoch zo strany štátu, pre ktorý kraje realizujú údržbu. Regionálne správy ciest disponujú funkčnou technikou, zázemím a dostatkom fundovaných ľudí schopných realizovať objednané výkony vo vysokej kvalite. To všetko môže byť ohrozené pri zmene dodávateľa.